Ako se maloprodajni objekat privremeno zatvara, nema obaveze defiskalizacije fiskalne kase, osim u slučaju da se obustavlja delatnosti, prijavom u APR

Поштоване рачуновође,

На ваша питања, како поступити код привременог затварања малопродајних објеката због ванредног стања у Републици Србији, када су у питању фискалне касе, где неке филијале Пореске управе су инсистирале на дефискализацији фискалних каса, поставили смо питање руководству Пореске управе и добили следећи одговор који преносимо у целости. Дакле, дефискализација је потребна само ако се пријава привременог прекида обављања делатности региструје у АПР.  У свим другим случајевима, довољно је обуставити делатност и истаћи обавештење на малопродајном објекту, без потребе дефискализације фискалне касе. 

Одговор Пореске управе на питање Рачуновдствене коморе Србије преносимо у наставку:

Поштовани,

Од вас смо добили  захтев за давање одговора да ли су обвезници који, у складу са Одлукама Владе Србије, привремено затварају своје малопродајне објекте, у обавези да дефискализују своје фискалне касе у тим објектима и изврше попис робе.

По наведеном питању, затражили смо и добили одговор од Министарства финансија – Сектора за фискални систем, који вам достављамо у целости:

„Имајући у виду уведено ванредно стање, обвезници који у складу са Одлуком Владе Србије, привремено затварају своје малопродајне објекте, не би требало да врше дефискализацију фискалних каса, осим у случају када  тај привремени прекид обављања делатности обвезници фискализације региструју у АПР-у.

Поред тога, имајући у виду да је чланом 28. Закона о фискалним касама прописан начин фискализације фискалних каса, као и обавеза Пореске управе – Централа да води евиденцију о фискалним касама за које је донето решење о фискализацији, обвезник фискализације који је донео одлуку о привременом престанку обављања делатности због уведеног ванредног стања, мишљења смо да о томе  може да обавести надлежну Пореску управу која води регистар фискализованих каса, електронским путем.

Такође, мишљења смо да привредни субјекат, уколико је то могуће, на видном месту истакне обавештење да објекат или део објекта у складу са наведеном одлуком не ради.

Поред тога, уколико обвезник фискализације, услед новонастале ванредне ситуације, настави да обавља рад од куће, мишљења смо да исти може да премести фискалну касу на месту на коме обавља делатност где обавља активност, у овом конкретном случају, код куће, али неопходно је да пре почетка вежбе о активностима од куће, обавестити надлежну Пореску управу која води регистар фискалних каса електронским путем, у конкретном случају, кући, с тим што је потребно да пре отпочињања обављања делатности од куће, о томе електронским путем обавести надлежну Пoреску управу која води регистар фискализованих каса.“

 Срдачан поздрав
Ненад Кртолица
Помоћник директора
Сектор за контролу

Министарство финансија – Пореска управа

У име Рачуноводствене коморе Србије, захвалност Министарству финансија, Пореској управи и г. Ненаду Кртолици на брзом одговору.
Рачуноводствена комора Србије

мр Снежана Митровић



Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *