Ako se maloprodajni objekat privremeno zatvara, nema obaveze defiskalizacije fiskalne kase, osim u slučaju da se obustavlja delatnosti, prijavom u APR

Poštovane računovođe,

Na vaša pitanja, kako postupiti kod privremenog zatvaranja maloprodajnih objekata zbog vanrednog stanja u Republici Srbiji, kada su u pitanju fiskalne kase, gde neke filijale Poreske uprave su insistirale na defiskalizaciji fiskalnih kasa, postavili smo pitanje rukovodstvu Poreske uprave i dobili sledeći odgovor koji prenosimo u celosti. Dakle, defiskalizacija je potrebna samo ako se prijava privremenog prekida obavljanja delatnosti registruje u APR.  U svim drugim slučajevima, dovoljno je obustaviti delatnost i istaći obaveštenje na maloprodajnom objektu, bez potrebe defiskalizacije fiskalne kase. 

Odgovor Poreske uprave na pitanje Računovdstvene komore Srbije prenosimo u nastavku:

Poštovani,

Od vas smo dobili  zahtev za davanje odgovora da li su obveznici koji, u skladu sa Odlukama Vlade Srbije, privremeno zatvaraju svoje maloprodajne objekte, u obavezi da defiskalizuju svoje fiskalne kase u tim objektima i izvrše popis robe.

Po navedenom pitanju, zatražili smo i dobili odgovor od Ministarstva finansija – Sektora za fiskalni sistem, koji vam dostavljamo u celosti:

„Imajući u vidu uvedeno vanredno stanje, obveznici koji u skladu sa Odlukom Vlade Srbije, privremeno zatvaraju svoje maloprodajne objekte, ne bi trebalo da vrše defiskalizaciju fiskalnih kasa, osim u slučaju kada  taj privremeni prekid obavljanja delatnosti obveznici fiskalizacije registruju u APR-u.

Pored toga, imajući u vidu da je članom 28. Zakona o fiskalnim kasama propisan način fiskalizacije fiskalnih kasa, kao i obaveza Poreske uprave – Centrala da vodi evidenciju o fiskalnim kasama za koje je doneto rešenje o fiskalizaciji, obveznik fiskalizacije koji je doneo odluku o privremenom prestanku obavljanja delatnosti zbog uvedenog vanrednog stanja, mišljenja smo da o tome  može da obavesti nadležnu Poresku upravu koja vodi registar fiskalizovanih kasa, elektronskim putem.

Takođe, mišljenja smo da privredni subjekat, ukoliko je to moguće, na vidnom mestu istakne obaveštenje da objekat ili deo objekta u skladu sa navedenom odlukom ne radi.

Pored toga, ukoliko obveznik fiskalizacije, usled novonastale vanredne situacije, nastavi da obavlja rad od kuće, mišljenja smo da isti može da premesti fiskalnu kasu na mestu na kome obavlja delatnost gde obavlja aktivnost, u ovom konkretnom slučaju, kod kuće, ali neophodno je da pre početka vežbe o aktivnostima od kuće, obavestiti nadležnu Poresku upravu koja vodi registar fiskalnih kasa elektronskim putem, u konkretnom slučaju, kući, s tim što je potrebno da pre otpočinjanja obavljanja delatnosti od kuće, o tome elektronskim putem obavesti nadležnu Poresku upravu koja vodi registar fiskalizovanih kasa.“

 Srdačan pozdrav
Nenad Krtolica
Pomoćnik direktora
Sektor za kontrolu

Ministarstvo finansija – Poreska uprava

U ime Računovodstvene komore Srbije, zahvalnost Ministarstvu finansija, Poreskoj upravi i g. Nenadu Krtolici na brzom odgovoru.
Računovodstvena komora Srbije

mr Snežana Mitrović



Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *